رفتن به محتوای اصلی
نیچ مارکتینگ

نیچ مارکتینگ

بازار جاویژه (به انگلیسی: Niche Market) بخش حاشیه‌ای کوچکی از بازار است که بر روی یک نیاز ویژه یا یک کالای ویژه متمرکز شده‌است.

این گونه از مدیریت بازاریابی، بازار هدف خود را بر پایه نیاز بسیار ویژه، دامنه قیمتی، کیفیت کالا و ویژگی‌های جمعیت‌شناختی تعریف کرده‌است.

هدف از بازاریابی جاویژه تمرکز بر تأمین یک کالا یا خدمت برای بخش کوچکی از بازار است که کالاها یا خدمات موجود نتوانسته‌اند نیاز آن بخش را به خوبی برآورده سازند.

هر کسب‌وکاری کمابیش برای پر کردن بخش‌های تهی و نیازهای برآورده نشده بازار آغاز به کار کرده‌است.

با این همه، بازاریابی جاویژه معمولاً به کسب وکارهای کوچک و متوسط مربوط می‌شود که کالا یا خدمت ویژه‌ای را برای بخش محدودی از بازار عرضه میکنند.

این بخش‌های بازار معمولاً گوشه‌های دنج بازار هستند که یا از دید رقبا پنهان مانده‌اند یا آن چنان کوچک هستند که برای رقبا بهره اقتصادی چندانی ندارند که وارد آن بخش کوچک از بازار شوند.

در نیچ مارکتینگ تبلیغات و بازاریابی هدفمند تری خواهید داشت، در زمینه کاری خود به سرعت به برند تبدیل می‌شوید مشتریان برای شما رسانه خواهند شد، پیدا کردن مشتری برای شما راحتر خواهد شد و هزینه‌های شما را کاهش خواهد داد.

رشد در یک بازار جاویژه نسبت به بازار گسترده راحتر و سریع تر است زیرا افراد نیاز های مشخصی دارند و شما میتوانید همان را هدف قرار دهید، و توجه خریداران را به سمت محصول خود جلب کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

برگشت به بالا