رفتن به محتوای اصلی
پرداخت به ازای کلیک (PPC)

پرداخت به ازای کلیک (PPC)

پرداخت به ازای کلیک یا PPC نام مدلی از تبلیغات اینترنتی است که در آن بازدیدکنندگان تبلیغات به وب‌سایت، اپلیکیشن موبایل یا رسانه‌ای دیگر هدایت می‌شوند و تبلیغ دهنده بر اساس تعداد کلیک‌ها و مراجعه به رسانه خود، به نمایش دهنده هزینه تبلیغات را پرداخت می‌کند.

این روش در زمان خود نوآوری در صنعت تبلیغات اینترنتی محسوب می‌شد و به مرور جایگزین متدهای سنتی تبلیغات بنری (مدت‌دار) و پرداخت به ازای تعداد نمایش شد.

مدل‌های پیشرفته‌تر و پیچیده‌تری از پرداخت به ازای کلیک نیز هم‌اکنون در حال بهره‌برداری هستند که به عنوان مثال می‌توان به پرداخت به ازای منجر شدن به خرید اشاره کرد.

شرکت‌های گوگل، مایکروسافت و یاهو در پروژه‌های Google Adwords، Microsoft adCenter و Yahoo! Search Marketing از این مدل بهره می‌برند.

 

کلیک غیر واقعی

  • کلیک‌هایی که خود ناشر آگهی بر تبلیغ انجام می‌دهد.
  • ناشر، مشوق‌هایی برای کلیک بر روی تبلیغات در نظر می‌گیرد.
  • استفاده از ابزارهایی که منجر به ایجاد کلیک های اتوماتیک یا افزایش ترافیک می‌گردد.
  • ربوت‌ها
  • هرگونه نرم‌افزارهای فریبنده

کلیک روی تبلیغات گوگل باید در نتیجه علایق کاربر و به صورت واقعی باشد و هر روشی که باعث شود به طور مصنوعی و ساختگی بر روی تبلیغات کلیک شود، در خط مشی های مرتبط با برنامه ها به شدت ممنوع شده است».

 

تفاوت میان پرداخت به ازای کلیک و هزینه به ازای کلیک

پرداخت به ازای کلیک یا PPC به یکی از روش‌های تبلیغات آنلاین گفته می‌شود که تبلیغ‌دهنده به ازای هر کلیک مبلغ مشخصی را پرداخت می‌کند. شما هنگامی به ازای هر کلیک، مبلغی پرداخت می‌کنید که شخصی به یکی از محصولات یا خدماتی که شما ارائه می‌دهید، نیاز داشته و روی تبلیغات شما کلیک کند.

هزینه به ازای کلیک یا CPC یک کمیت است و می‌توان آن را از دو جنبه بررسی کرد.

  • CPC پیشنهادی به مبلغی گفته می‌شود که شما مایل هستید آن را پرداخت کنید تا روی تبلیغات شما یک کلیک شود.
  • هزینه CPC به مبلغی گفته می‌شود که شما برای نتیجه تبلیغات خود پرداخت می‌کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

برگشت به بالا