🔄 Google Bard اکنون Google Gemini نامیده میشود. گوگل اخیراً نام هوش مصنوعی پیشرفته خود،…

ایمیل مارکتینگ (بازاریابی رایانامهای)
بازاریابی رایانامهای نوعی بازاریابی مستقیم است که بواسطه رایانامه (ایمیل) صورت میگیرد. در این بازاریابی میتوان کالا یا خدمات را از طریق ایمیل به مخاطبان معرفی نمود. اینکار به صورت ارسال یک پیام به یک یا چند مخاطب با هدف ایجاد یک ارتباط تجاری یا جمعآوری پول صورت میگیرد. پژوهشگران تخمین زدهاند در سال ۲۰۰۶ شرکتهای آمریکایی ۴۰۰ میلیون دلار برای بازاریابی رایانامهای هزینه صرف کردهاند.
یکی از دلایل پرطرفدار شدن بازاریابی رایانامه ای، امکان سنجش رفتار کاربران و مشتریانی است که ایمیلها برایشان ارسال شده است، و هر چیزی در این مدل بازاریابی قابل سنجش و بهبود است. برگشت سرمایه یا ROI در بازاریابی رایانامهای 40 میباشد و این مقدار بیشترین ROI بین رسانههای تبلیغاتی دنیا است. یعنی به ازای هر 1 تومان سرمایهگذاری در این بخش 40 تومان سودآوری خواهد داشت.
نکات اثبات شده ایمیل مارکتینگ:
- درصد باز شدن ایمیل ها، در سال 2016، 24% بودهاست.
- بیشترین میزان غلط بودن ایمیلها در آسیا است و 33.5% است.
- اگر کسی 3 بار ایمیل را باز نکرد، به احتمال زیاد باز هم این کار را نمیکند.
- درصد استفاده کاربران از موبایل، 10% بیشتر از کامپیوتر شخصی است.
- بیشترین ایمیلها در جهان در روزهای 1شنبه باز میشوند.
- بیشترین ایمیلها در جهان در ساعت 15 هر روز باز میشوند.
کلمه ایمیل مارکتینگ به معنی بازاریابی ایمیلی است که به معنی فروش کالا یاخدمات از طریق ایمیل میباشد.
Comments (0)